Bij de Burg: Nieuwe identiteit

Klant

Bij de burg

  • Guido's
  • Sutz
  • Lekkers
  • Gastvrij 
  • In de Koepel
Disciplines

Positionering
Naam ontwikkeling ( hoofd en Sub Brands)
Huisstijl(en)
Buitenreclame
Advertising
Content
Specials (menu en schapkaarten, flyers enz.)
Fotografie

Website

Nieuwe identiteitsstructuur en huisstijl voor de Burg Horeca

Gastvrij zijn, gulheid in het onthalen van gasten, hartelijkheid en warm. Dat is hetgeen waar de Burg Horeca naar streeft in hun restaurant. Passie voor het vak, elke dag een topprestatie willen neerzetten. Elke gast die tevreden, verrast, blij, dankbaar en voldaan de zaak verlaat geeft zo’n fijn en blij gevoel. En dat doen ze al sinds 1860.

Opdracht

Ontwikkel een nieuwe identiteit en positionering. Opvallend, onderscheidend, professioneel en gastvrij. Spraakmakend horecaconcept die voorzien is van een verhaal en boodschap voor diversen doelgroepen. En met synergie tussen de diversen diensten en producten.

 Het concept lag om de hoek, we moesten het alleen nog even ontdekken. In de wandelgang heeft men het over “bij de Burg”. Of het nou gaat om, we gaan vanavond lekker uit eten “bij de Burg” of we hebben een heerlijke avond gehad “bij de Burg”. Met dit concept benoemen we in de communicatie elke keer de hoofd- en de individuele sub-brand. Deze staat voor kwaliteit, gastvrijheid en exclusiviteit.

Merkenarchitectuur
Voor een onderscheidende identiteit binnen de organisatie hebben we gekozen voor de identiteitsstructuur Endorsed .
Bij een endorsed identiteit is sprake van een hoofd- en een afzendermerk (de endorser)

Voordelen in het geval van de Burg (Horeca) is dat de merken profiteren van elkaar en elkaar versterken. Daarnaast heeft elk afzonderlijk merk vaak een eigen doelgroep en gericht kan reageren in de communicatie. Maar het biedt ook kansen voor Joint-promotion (acties). Een ander voordeel is dat het introduceren van nieuw endorsed merk (Hotel o.i.d ) eenvoudiger en goedkoper zijn.

Een content heading

Perfect Binding Brochure Mockup spread5

Vraag onze brochure aan

MEER RESULTAAT?

LAAT MIJ MEEDENKEN